MythBusters-ЧЕСТО СРЕЩАНИ ТВЪРДЕНИЯ, СВЪРЗАНИ СВЪРЗАНИ С ХРАНИТЕ И ЯДЕНЕТО.

1. Суровата храна придава по-голямо чувство при храненето отколкото обработваните храни.

Донякъде е така, но само донякъде. Пресните хрупкави салати, както и пресните плодове, са страхотен пример, но това не означава непременно, че всичко замразено, сушено или сготвено не е добро за ядене. А освен това голяма част от суровите храни може да съдържат нежелани бактерии, докато обработването им може да доведе до премахването им. Най-добрите примери – консервираните моркови имат по-добре абсорбиран бета каротин отколкото пресните, а що се отнася до замразения грах – той може да Ви достави повече Витамин С, отколкото този, който е бил съхраняван няколко дни в собствената си обвивка. Доматите и морковите освобождават анти-оксидантния каротин само при готвене, което означава че суровите зеленчуци не винаги са добра идея. А знаете ли, че суровите картофи са несмилаеми?

Някои бобове, като червения дребен боб, съдържат токсични субстанции и затова винаги трябва да бъдат варени преди консумация. А маслените бобове съдържат известно количество цианид, който както знаем е отровен и правилното приготвяне на тези бобове е задължително.

2. Прекаляването със захарта води до диабет

Това въобще не е така – само тези, които страдат от диабет трябва да намалят захарта. Причината за диабета е липсата на инсулин, а не приема на захар. Прекалената й употреба обаче може да доведе до други здравословни проблеми, но да я обвиняваме за диабета е просто нечестно.

3. Пропуснете едно ядене и загубете тегло

Единственото, което ще се случи ако пропуснете яденето си, ще е още по-голяма ненаситност, тъй като тялото ще Ви подсказва да се натъпчете поради загубата на енергия. Резултатът е че следващото Ви ядене ще е прекомерно и в крайна сметка ще натрупате повече тегло отколкото преди да пропуснете яденето си. Освен това метаболизма намалява с цел консервирането на достъпната енергия, което ще доведе до превръщане на тялото Ви в лениво и бездейно

. 4. Консервантите са вредни

 Не всички, някои като нитратите и нитритите, които се използват в обработваните меса, помагат в защитата от смъртоносната бактерия Clostridium botulinum. Консервантите, използвани в зърнените закуски, помагат за спирането растежа на някои потенциални карциногени, които в противен случай биха довели до рак на стомаха. Съществуват и консерванти, които наистина вредят, но генерален извод не може да се прави.

5. Похапването между основните хранения влияе лошо на стомаха

Това е много далеч от истината. По-добре е да хапнете 4-5 по-малки порции, отколкото 3 големи. Похапването държи тялото пълно с енергия през целия ден, а хранителната система не се натоварва. Освен това по този начин се предпазваме и от преяждане.

6. Маргаринът е по-добър от маслото

Точно обратното. Маргаринът съдържа вредни мазнини, водещи до проблеми със сърцето. Затова маслото винаги е предпочитано, но в по-ограничени количества.

7. За да отслабнете, станете вегетарианци.

Категорично не. Много вегетариански диети, особено тези базиращи се на сирена, ядки и сладкиши, са доста калорични и водещи даже до качване на кила. Митът, че похапването на зелени храни води задължително до стройно тяло е просто твърдение без покритие.

8. Най-добрата диета е тази, която не съдържа никакви мазнини

Това е не само невъзможно, но и много нездравословно. Всяко тяло се нуждае от мазнини, значение има само количеството им. Те са носители на важни витамини като E, D, K и Х, които допринасят за здравина на клетките, здравословно функциониране на мозъка и контролират потока на някои хормони.

9. Студената вода или сладолед водят до болки в гърлото при студено време.

Грешно. Докторите по цял свят са на мнение, че болките в гърлото се дължат на микроби, вируси и бактерии, а не на студените храни и напитки.

10. Никога не комбинирайте млечни продукти с риба

Ако това беше вярно, някои от най-добрите рибни рецепти биха били отровни. Най-лошото, което може да се получи е форма на хранително натравяне, но това се случва само при тези, които не могат да преработят едновременно животинските протеини и лактозата.

11. Никакви студени напитки след престой на топло

Това се обяснява с промяната на температурата, но тъй като научно доказателство липсва, може би става въпрос просто за идеи от времето на бабите ни, които продължаваме да следваме.

 

Advertisements
Публикувано на Здравословно хранене.. Запазване в отметки на връзката.