СЛАНИНКА ШАРЕНКА-ПОЛЕЗНА ИЛИ ВРРЕДНА Е ТЯ?

Всеки от нас знае, че сланината притежава високо съдържание на мазнини. Затова много от нас изключват категорично сланината от менюто си, опасявайки се, че тя може само да навреди на здравето ни.

Наистина сланината съдържа холестерол, но имайте предвид, че той е по-малкото, отколкото в кравето масло, например. Спокойно! Не си мислете, че изяждайки парче сланина, холестеролът веднага ще започне да се отлата по стените на артериите.

Не! Лекарите казват, че малко парче сланина с витамини F ще ви донесе по-скоро полза най-вече за профилактика на атеросклерозата. А холестеролът, който се съдържа в нея, ще бъде използван за създаването на имунни клетки, които да предпазват тялото ни от вируси и инфекции.

Арахидоновата киселина, която се съдържа в сланината, е нужна на сърдечния мускул. Без нея не могат да функционират нормално хормоните. Страдат също имунните реакции и холестероловата обмяна.

Най-правилно е сланината да се яде с хляб, най-добре пълнозърнест. Двата продукта в комбинация по-лесно ще се усвоят от организма. Това, разбира се, е препоръчително за хора, които не страдат от затлъстяване и нямат проблеми с храносмилането. Ако сте от тях, не бива да консумирате повече от 10 грама сланина на ден.

Диетичният вариант е да хапвате сланината със зеленчуци.

Не е добре обаче сланината да се яде пържена. При пържене тя губи полезните си свойства и натрупва токсини и канцерогени. По-добре само подгрейте сланината.

Публикувано на Здравословно хранене.. Запазване в отметки на връзката.